הכרויות לאנשים איכותיים
לחץ כדי לחזור לאתר
         פו"פנאי - הכרויות חינם                 אתרי הכרויות          פעילויות לפנויים פנויות          הכרויות דיסקרטיות                  הכרויות לדתיים                  לצאת לדייט                 

  נושאים פעיליםנושאים פעילים  הצגת רשימה של חברי הפורוםרשימת משתמשים  חיפוש בפורוםחיפוש  עזרהעזרה
  הרשמההרשמה  התחברותהתחברות
פו"פ ועד בכלל
 כל הפורומים : פו"פ ועד בכלל
נושא נושא: על דת ואמונה - ועל דתיים וחילוניים שליחת תגובהשליחת נושא חדש
כותב
הודעה << נושא קודם | נושא הבא >>
טיל4
מנהל/ת הפורום
מנהל/ת הפורום
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 11 July 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2889
נשלח בתאריך: 08 November 2010 בשעה 18:28 | IP רשוּם צטט את טיל4


Rambam

__________________
רק אהבה תביא אהבה
חזרה לתחילת העמוד הראה טיל4's פרופיל חפש הודעות אחרות של טיל4
 
טיל4
מנהל/ת הפורום
מנהל/ת הפורום
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 11 July 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2889
נשלח בתאריך: 12 December 2010 בשעה 21:16 | IP רשוּם צטט את טיל4

האדם ואסונות הטבע בעיני הדת

גישה יהודו-צנטרית והומו-צנטרית לאסונות טבע


מאת דן מלר

קלישאות מוכרות ושחוקות של "מציאת סיבה" לאסונות-טבע או פורענויות אחרות הניתכות על בני-האדם מוכרות לנו היטב, וחוזרות על עצמן בוואריאציות שונות כל אימת שנהרגים יותר ממספר זעום של בני-אדם. כבני העם היהודי אנחנו מכירים קלישאות כמו תירוציהם המכוערים מנשוא של רבנים שונים, כולל הרב שך בשנת 1991, לרצח ששת המיליונים בשואת אירופה ("אלא שהתאסף חשבון ארוך עד שנתמלאה הסאה, עד שהגיע רגע לתשלום החשבון, שמוכרח היה להיות שואה" - יתד-נאמן, טבת 1991), "הסברו" של הרב פרץ למותם של 22 ילדים באסון הרכבת בינואר 1986, או פרשנותם הדתית של עסקני-דת אחרים להתרסקותם של שני ההליקופטרים בשאר-ישוב בפברואר 1997 (*).

גם מאסון הטבע הנורא שהתרחש לאחרונה בדרום מזרח אסיה בגין רעש-האדמה והצונאמי שבא בעקבותיו לא נפקד מקומם של שגרירי ההסברה בני הדתות השונות, שהזדרזו למצוא "אשמים" לאירוע הקשה. Ynet מיום 30.12.2004 פרסם ידיעה מאת אילן מרסיאנו, לפיה הרב הראשי לישראל, מר שלמה עמאר, "יודע" מדוע ולמה "זועם הקב"ה", וכך נכתב שם: "'הגויים חייבים בשבע מצוות, האסון מראה שיש חרון אף', מסביר הרב שלמה עמאר. הפיתרון? 'להרבות תפילה ובקשת רחמים'".


דבריו של הרב הראשי לישראל שלמה עמאר
Ynet מיום 30.12.2004

אלא שלאותם "חייבים בשבע מצוות" יש דעה משלהם על הסיבות לאותו אסון טבע. רועי נחמיאס ב-Ynet מיום 4.1.2005 מספר: "מטיפים מוסלמים: הצונמי - בגלל הזונות והציונים - 'כל המוסלמים שניספו באסון שהידים' פוסקים אנשי דת ברחבי העולם, ומוצאים הסברים לאסון הכבד: 'הזנות, התועבה וההשקעות הציוניות...'".


דבריהם של מטיפים מוסלמים
Ynet מיום 4.1.2005

אין אפוא חדש תחת השמש. "אשמים" יימצאו תמיד, ותמיד בקרב ה"רעים", ה"אחרים". לא "אצלנו" - "הטובים", לא בחברה "הנבחרת", "ישרת-הדרך", ה"כשרה" וה"טהורה", "בחירתו של האלוהים" - החברה שלנו. "שלנו"? של דתיים ממין א' ושל חרדיים ממין ת' - לכול אלה יש תמיד אמת ברורה - אחת, קבועה, נצחית - המספקת להם קלישאות קבועות המתרצות כל אסון, שנגרם בידי אדם או בידי הטבע, בין אם קרה להם או ליריביהם, אבל תמיד באשמתו של היריב, של האחר. וכך נרגעים להם המתחים, הפחדים, החרדות והסיוטים של חברי אותה כת, של חברי אותה דת, ונדמה להם שיש להם שליטה על אסונות אלה אם רק ייטיבו הם ו"האחרים" את דרכם, ויתאימוה לאמונתם ולציוויים ה"אלוהיים" כפי שפורשו בידי רבניהם, שליחיו-של-האל-מטעם עצמם.

מוזר, חשבתי בלבי, מדוע רואים בני-אדם, לאו דווקא דתיים למיניהם, את אסונות הטבע רק מנקודת מבט אנושית? כלום רק בני-אדם נספים ומושמדים באסונות-טבע? ולא רק באסונות-טבע - הרי בכל גשם רגיל נשטפות ומושמדות מיליוני נמלים במחילותיהן; בכל שריפת-יער מקרית מחוסלים מיליוני בעלי-חיים החל בחרקים וכלה בבע"ח עילאיים יותר; בכל שפל-ים מוצאים את מותם מיליוני דגיגים ובע"ח ימיים אחרים. והרי כולם "בניו" של "אלוהים" הם!

ולא רק הם, גם הצמחים - עצים ופרחים, שבידי "אלוהים" "נבראו", מושמדים בכל שריפה, שיטפון, בצורת או מפולות-הרים. ולא שמענו את סוחרי-הדת מאשימים את היהודים או את הכופרים בחיסולם באסונות-טבע של מיליארדי בעלי-חיים וצמחים...

גישה צרת-אופק הומו-צנטרית זו היא אחת הרעות-החולות של המין האנושי, הרואה את עצמו עליון על הטבע והעולם, ומכוח "עליונותו" מרשה לעצמו לנצל את הטבע לתועלתו האגואיסטית, בלא לתת את דעתו להרס ולשמד שהוא גורם לטבע, ובסופו של מעגל - לו עצמו. הדתיים בחברה האנושית הכלל-עולמית חיים באשליה שכוח חוץ-עולמי וחוץ-אנושי - זה שלסברתם "ברא" את העולם, הוא גם זה ה"מעניש" את ה"חוטאים" שבבני-האדם, כל אלו שלא נשמעו להוראותיו ולא מילאו אחר מצוותיו, אם בצורת עונש הנופל בחלקם של בני-אדם בלבד, או גם כזה הממיט חורבן והרס על כל יצור וצמח שנקרו בדרכו של גורם ההרס.

אם חטאם של בני-אדם הוא הסיבה לאסון הטבע, מדוע ייענשו גם בעלי-חיים וצמחים? הרי לגרסת הרב החכם שלמה עמאר הם גם אינם חייבים בשבע מצוות, כחובתם של "הגויים", רחמנא לצלן. וכבר נשאלה השאלה בסיפור האגדה על תיבת-נוח, וניתנו לה אלף ואחד הסברי-תירוץ, שכמובן אף אחד מהם איננו מספק אלא את דעתו של המאמין, המהופנט מכוח אמונתו. ואם גם הצמחים ובעלי-החיים עברו עבירות - מדוע לא יוכיחו גם אותם כל חכמי הדתות, יודעי-הסודות והמבינים לנפשו ולצערו של האלוהים, את הצמחים ואת בעלי-החיים, ויעשו משהו על מנת שלא יחטאו עוד?

ה"עונש מאת אלוהים" כגירסת רב שך, הרב פרץ וחבריהם התמקד במסגרת הפנימית של החברה האנושית, במקרים אלו - היהודית. באסון הטבע שהתרחש זה עתה בדרום-מזרח אסיה התפשטה התכונה היהודו-צנטרית המגונה הזאת לתופעה הומו-צנטרית כללית, גורפת, וראוי שהציבור התרבותי, החופשי, החילוני, ייתן דעתו עליה ויבין היכן נמצא הוא - הציבור הרציונלי - בהשוואה לכל אלה האוחזים בדעות ההומו-צנטריות.

כי הם בוודאי לא יבינו על-מה אני מלין.



__________________
רק אהבה תביא אהבה
חזרה לתחילת העמוד הראה טיל4's פרופיל חפש הודעות אחרות של טיל4
 
טיל4
מנהל/ת הפורום
מנהל/ת הפורום
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 11 July 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2889
נשלח בתאריך: 21 January 2011 בשעה 18:18 | IP רשוּם צטט את טיל4

יהדות. תקציר / אתר "חופש"

מאת: SilentMike

במה צריך להאמין בשביל להיות יהודי דתי אורתודוקסי מאמין? טוב זה תלוי בהגדרה שלך. יש אנשים דתיים משכילים שהצליחו לשכנע את עצמם בכל מיני דברים כדי לא להרגיש כמו אידיוטים מהסתירה בין מה שהם יודעים לבין האמונה. אבל זו לא האמונה של היהודי הפשוט. אם מסתכלים על מה שכתוב, ומנסים לא להיות יותר מדי מתחכמים ופלספנים, זה הולך בערך ככה:

צריך להאמין שאיש בלתי נראה, כל יכול, כל יודע, מושלם וחסר צורה ברא את אדם ואישה בצלמו כדי שיעבדו אותו.
ואז הוא ברא קודם את האדם ושם אותו במקום שנקרא גן עדן, ואח"כ ברא ממנו את האישה.
ואז הוא התחרט בגלל שהאדם אכל פרי שהוא אסר עליו לאכול.
ואז הוא גירש אותו מגן עדן, ושם אותו בעולם אחר קשה יותר כדי שיפרה וירבה.
ואז הוא הוא שוב התחרט בגלל שבני האדם לא עשו מה שהוא אומר,
ואז הוא הרג את כולם חוץ ממשפחה אחת וכמה חיות, והתחיל את הכל מהתחלה עם חוקים חדשים, והבטיח לא להרוס שוב את העולם.
ואז הוא התחרט בגלל שהאדם בנה בניין גבוה, והוא הפריד בין האנשים ע"י זה שהוא שינה את השפות שהם מדברים.
ואז הוא התחרט בגלל שאנשים המשיכו לא לעשות מה שהוא רוצה, אז הוא החליט לבחור אחד מהם כדי להגיד לו מה הוא רוצה ולעשות מהצאצאים שלו עם נבחר.
ואז הוא לא נתן לאדם הזה אף צאצא עד שנות ה-90 לחייו.
ואז הוא גרם לכך שאישה שהיא לא אישתו החוקית תיכנס ממנו להריון.
ואז הוא גרם לו לגרש את האישה הזו למדבר.
ואז הוא אמר לו להחזיר אותה.
ואז הוא נתן לו עוד ילד מאישתו החוקית.
ואז הוא שוב גרם לו לגרש את הילד הראשון למדבר.
ואז הוא אמר לא לעלות להר לשחוט את הילד השני שלו ולשרוף אותו.
ואז הוא שלח שליח כדי למנוע את זה ממנו ואמר לו לשחוט אייל במקום.
ואז מהילד הזה יצאה משפחה גדולה שהפכה לעם.
ואז הוא הפך אותם לעבדים של עם אחר.
ואז הוא החליט לשחרר אותם אז הוא עינה את העם האחר ובמקביל מנע מהמלך של העם האחר לשחרר את העבדים לפני שהוא הרג את כל הילדים הבכורים מהעם הזה.
ואז הוא החליט לתת לעם העבדים להסתובב במדבר 40 שנה עד שכולם ימותו וישארו רק צאצאים שלהם.
ואז הוא נתן להם ארץ מלאה באנשים אחרים שהם טבחו במצוותו.
ואז הוא נתן להם להיות משועבדים ונרמסים כל פעם ע"י עם אחר.
ואז הוא מינה להם מלך.
ואז נמאס לו מהמלך אז הוא גרם לו למות ומינה מלך אחר.
ואז הוא הבטיח למלך החדש שהשושלת שלו תמלוך לנצח והמלך בנה לו מקדש.
ואז הוא לקח לשושלת של המלך את רוב הממלכה.
ואז הוא נתן לרוב העם להימחק בגלות.
ואז הוא נתן ליתר העם ללכת לגלות ולמקדש שלו לההרס.
ואז הוא נתן להם לחזור ולבנות שוב מקדש.
ואז הוא שוב נתן למקדש לההרס ולעם ללכת לגלות.
ואז הוא שינה פתאום את כל התורה שלו לגמרי והחליט לתת את כל הסמכות בידיים של הרבנים שהתפקיד שלהם לפרש את התורה גם אם זה אומר להגיד שמה שכתוב שם זה ההפך ממה שברור לעין שכתוב שם וסותר את איך שאנשים נהגו בעבר.

כן. ממש הגיוני. אין לי מושג איך יותר אנשים לא מאמינים בזה.


ינואר 2011



__________________
רק אהבה תביא אהבה
חזרה לתחילת העמוד הראה טיל4's פרופיל חפש הודעות אחרות של טיל4
 
טיל4
מנהל/ת הפורום
מנהל/ת הפורום
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 11 July 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2889
נשלח בתאריך: 10 February 2011 בשעה 00:20 | IP רשוּם צטט את טיל4

תחליטו: אתם איתנו או לא

מאת אינג' קדיד לפר

הופיע בעיתון "העיר" 7.3.97

אנחנו מודים למערכת "העיר" על שאיפשרה לנו לפרסם את המאמר
(תודה לאלי ששלח את המאמר ולדניאל שהקליד)

כשנוח לאדון אייכלר וחבריו, רק כשנוח להם, הם מבקשים להשתתף במשחק של העולם החופשי והליברלי. את הזכויות הם יודעים לקחת. הגיע הזמן לומר להם: מי שלא משחק לפי הכללים, לא משחקים איתו לפי הכללים. מותר גם לסתום לו את הפה.

Spend a Saturday with us

באחת התוכניות האחרונות של "פופוליטיקה" הופיעה גברת צעירה, שעשתה רושם סהרורי למדי. היא מנהלת, כך סיפרה, התכתבות ענפה עם האדמו"ר מלובביץ', הוא מלך המשיח, לאחר מותו. אגרותיו של המשיח הבר מינן מחייבות אותה לחזור, עם 11 ילדיה (!), לקיבוץ אשר בו נולדה.

נציגי הקיבוץ לא התלהבו מן הרעיון. "אתם חייבים לקבל אותה," אמר אדון אייכלר וחיוך מדושן עונג על פניו. "אתם הרי מאמינים בפלורליזם."

"האם היית מקבל את משפחתי ואותי במאה שערים?" שאל אחד הקיבוצניקים. "כמובן שלא," השיב אייכלר, שופר החרדים הטלוויזיוני. "אנחנו הרי לא מאמינים בפלורליזם."

בעצם, אומר אייכלר כך: לחילונים מתחשק להאמין בכל השטויות שלהם? חירות האדם, זכויות שוות ופתיחות רעיונית? נפלא. אנחנו, הדתיים, בראש התור לכל הזכויות האלה. עכשיו, איזה יתרונות מעשיים נוכל לחלוב מן העקרונות החילוניים? קודם כל תנו לדתיים "הבנה", "התחשבות ברגשות", "אנחנו מכבדים את זכותכם..." וכיוצא באלה אלמנטים של ליברליות והומניזם. אחר כך, עם זכות ההתאגדות וחופש הדיבור, יגיעו הכח הפוליטי, קומבינות וכסף, כסף, כסף.

אבל כאשר אנחנו, החופשיים, מבקשים מהדתיים לנהוג כלפינו על פי אותם עקרונות, מתפשט על פרצופם חיוכו של אייכלר. "אנחנו? מה פתאום? אנחנו הרי לא מאמינים בעקרונות האלה."

מה לעשות, אנחנו אימצנו לעצמנו עקרונות החייבים אותנו לתת, אבל אינם מבטיחים שגם נקבל. את העקרונות האלה בחרנו מרצון, הדתיים באמת לא כפו אותם עלינו. האם נגזר עלינו להיות הפראיירים של אייכלר לנצח?

Spend a Saturday with us

עוד אני מתפתל עם החיוך האייכלרי, נזכרתי בסיפור מן העבר הרחוק. נזכרתי בהיותי צעיר המתנדנד מעל הגמרא, הטרידה אותי, מכל הבעיות שבעולם, דווקא בעיית "ריבית הנשך"! כידוע, על פי ההלכה (ממש מדאורייתא) מותר לתת לגוי הלוואות בריבית רצחנית (הנקראת "נשך"), ואסור לקחת ריבית כזאת מיהודי. אז עוד לא הייתי מודע לגזענות הבסיסית של ההלכה היהודית והתקוממתי כנגד אפליה שכזאת. או קיי, אסור לדפוק ליהודי ריבית רצח, אבל למה מותר לעשות את זה לגוי?

בצר לי פניתי למורי הרב שפירא (לא, לא זה שהיה הרב הראשי), וביקשתי תשובה. הרב שפירא, ליטאי ממולח, הציץ בי בזווית העין ואמר: "הרי אין פה שום אפליה. מותר לקחת ריבית נשך מגוי, כי לגוי מותר לקחת ריבית נשך מיהודי. אסור לקחת נשך מיהודי כי גם לו אסור לקחת נשך ממך..." תשובה לעניין. נזכרתי בתשובת הרב שפירא כשהרהרתי בדברי אייכלר ואורו עיני. הרי זהו בדיוק האלמנט החסר בעקרונות ההומניזם הליברלי! מי שלא משחק לפי הכללים, לא משחקים איתו לפי הכללים! על פי אותו פרינציפ, אם אייכלר לא מקבל את הליברליזם, אז שום עיקרון ליברלי לא יחול עליו. מותר לסתום לו את הפה, להוריד את פרצופו מהמסך ולסגור את העיתון החרדי עתיר הגידופים שהוא עורך.

על כן חשוב מאוד שנוסיף כולנו לאוסף העקרונות של ההומניזם הליברלי עקרון אחד. אני מבקש לקרוא לעקרון החדש והחשוב הזה "עיקרון אייכלר-שפירא". וזה דברו: "כל העקרונות (ההומניסטים-ליברליים) והשלכותיהם המעשיות יחולו רק על מי שמקבל אותם עליו". ממש צפיחית בדבש. עכשיו, או שאייכלר יסכים להנהגת נישואים אזרחיים ולגיוס בחורי ישיבה או שנבטל לו את מפלגת יהדות התורה. הדמוקרטיה הפרלמנטרית לא יצאה מ"שולחן ערוך", היא יצאה מעקרונות ההומניזם. אם אייכלר לא מקבל את העקרונות, הוא גם לא מקבל את הזכות להתאגד כמפלגה.

יופיו של העיקרון החדש הוא בהדדיות המתחבאת בתוכו. אם, למשל, פונה אלינו צייד הנפשות המזדמן בפזמונו הקבוע "אתה הרי מאמין בפלורליזם, אז תנסה אותנו, תעשה שבת אצלנו, בית כנסת, זמירות, קידוש..." מוכנות תשובותינו מיד: "גם אתה הרי מאמין בפלורליזם, אז תעשה אצלנו אתה שבת, ניסע לים, כמה סטייקים על המנגל..." ואם יטען האיש, כמו אייכלר, שהוא איננו מאמין בפלורליזם, אזי יש לנו צידוק אידיאולוגי מלא לחוקק נגדו את ה"חוק למניעת זיבולי שכל", ולשלוח אותו ואת יתר המחזירונים לכל הרוחות. יש כמובן סכנה שאם ננהג כך ניאלץ, במוקדם או מאוחר, לקחת כמה מהם איתנו לים בשבת.

ההשלכות המעשיות של "עיקרון אייכלר-שפירא" די מוגבלות (כי בניגוד לחרדים, הנימוס ממשיך לחייב אותנו). ראש הבד"צ החרדי יכול להמשיך להסתובב בלי שומרי ראש. ההשלכות הרעיוניות, לעומת זאת, מחממות לב. כל פעם שחרדי יטען בתקשורת, כפי שהם מרבים לאחרונה, "זה בניגוד לדמוקרטיה" נזכיר לו מיד שהדמוקרטיה לחלוטין לא חלה עליו. כדי להיות ראוי להגנת הדמוקרטיה עליו לקום ולהצהיר כי הוא מקבל, ללא סייג, את העיקרון הדמוקרטי שבמדינת ישראל האזרחים הם הריבון הבלעדי ואין למדינה שום ריבון אחר. לא אלוהים, לא ההלכה ולא הרבנים. עד שלא נקבל, למשל, הצהרה כזאת מאייכלר, אין לו חופש דיבור, אין לו זכויות שוות ואין הוא זכאי להגנת הדמוקרטיה. אתה רוצה דמוקרטיה, אייכלר? קודם תישבע לה אמונים.

כל הזכויות שמורות לעיתון "העיר"

Ha'ir



__________________
רק אהבה תביא אהבה
חזרה לתחילת העמוד הראה טיל4's פרופיל חפש הודעות אחרות של טיל4
 
טיל4
מנהל/ת הפורום
מנהל/ת הפורום
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 11 July 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2889
נשלח בתאריך: 26 March 2011 בשעה 12:14 | IP רשוּם צטט את טיל4

חג הפורים שנחגג בימים אלו מאופיין בדרך כלל במאפיינים שמחים: אכילה מרובה של ממתקים, מצעדים ותהלוכות ססגוניות ותחפושות מגוונות. אך לגבי אחד המאפיינים פסק השבוע אחד הרבנים החשובים בארה"ב כי לגביו ישנה מחלוקת.

"אסור לשלוח משלוח מנות ליהודי שאינו שומר תורה ומצוות", כך ענה הרב דוד פיינשטיין, "שכן מדובר בסיוע לעוברי עבירה". לאחר מכן כשנשאל הרב באיזו עבירה מדובר, הוא ענה כי במידה וחילוני שלא שומר מצוות יקבל את המשלוח - הוא לא יברך על המזון אותו קיבל.

עם זאת, עדיין השאיר הרב פתח למשלוח מנות לחילונים, במידה והם מראים נכונות לחזור בתשובה. "לאדם המתעניין ביהדותו ונמצא בתהליך של קירוב אפשר לשלוח", סיכם הרב.



__________________
רק אהבה תביא אהבה
חזרה לתחילת העמוד הראה טיל4's פרופיל חפש הודעות אחרות של טיל4
 
טיל4
מנהל/ת הפורום
מנהל/ת הפורום
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 11 July 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2889
נשלח בתאריך: 03 January 2012 בשעה 19:13 | IP רשוּם צטט את טיל4

אמת מן החיים מאת עירון - אתר "חופש"


בשלהי ספטמבר 2011 הגיעה התכנית המשעשעת והפופולרית "החיים זה לא הכול" (ערוץ 2) לסיום עונתה התשיעית - והאחרונה. והעיתונים מלאו ביקורות (אוהדות בדרך-כלל) ורשימות סיכום.

בפרק הסיום הטיחה השחקנית [המצוינת!] ענת וקסמן בגרוש שלה (אבי קושניר, הטוב לא פחות), באחד מוויכוחיהם האין-סופיים: "החיים זה דבר דינמי, בחיים קורים דברים, לחיים אין חוברת הפעלה...".

כך: "החיים זה דבר דינמי... לחיים אין חוברת הפעלה...". כה אמרה ענת וקסמן. שחקנית.

*  *  *

לפיכך, כשבפעם הבאה תשמעו חכמים מחוכמים מהמגזר החרדי-דתי מגידים את חכמתם הבנלית: התורה היא ספר/מדריך ההפעלה לחיים (1) - השמיעו כנגדם את חכמתה הפשוטה, הטבעית, האמתית פי מיליון, של ענת וקסמן: "החיים זה דבר דינמי, בחיים קורים דברים, לחיים אין חוברת הפעלה...".

כי החיים - והאדם בכללם - אינם מכונת כביסה עם הוראות היצרן [רק אצל מטיפי הדת היהודית, שהטפתם פרנסתם, שמכירת מרכולתם בשוק התעמולה הדתית היא עיקר, לא האמת העובדתית, השימוש בדוגמה זו של מכונת כביסה מנוצל לשכנע תמימים וקלי-דעת שיש בורא לעולם, בדיוק כשם שיש יוצר למכונת הכביסה]. החיים הם מהות דינמית ומשתנה; כל אדם הוא תוצר פרטני של החיים - וגם יצרן שלהם. זאת אמת פשוטה.

*  *  *

ומה שהבינה והביעה שחקנית (חילונית) אחת, בהיגד אגבי אחד, בתכנית טלוויזיה קלילה - לא יבינו לעולם אלפי מחב"תים 'כבדי-ראש', לשיטותיהם ולשטויותיהם.

--------------------------

(1) הרי לו זו הייתה אמת (שהתורה ומצוותיה הן מערכת/חוברת הפעלה לחיים) - הייתה התורה כולה (ולא רק שבע מצוות בני-נוח!) נמסרת לכלל בני-האנושות, ולא לבני-ישראל בלבד. החיים סוף-סוף אינם נחלת יהודים לבדם, ואם אמנם יש להם (לחיים) תכנית הפעלה טעונת כוונות ומגמות חיוביות כל-כך - הייתה זו מדרך הטבע ועל-פי השכל הישר צריכה להימסר לכול ולכלל, ולא להיות מוגבלת רק לבני-ישראל.

[על כך הדת משיבה במדרש-אגדה, שלפיו חיזר אלוהים על כל אומה ואומה כדי שיקבלו את תורתו - וכולן מיאנו. כידוע, בכתביה של שום אומה שהיא - המוכרת למין האנושי - אין זכר-של-זכר לחיזור אלוהי נלהב כזה, וכל-כולו פרי דמיון אגדי מגמתי - ישראלוצנטרי כמובן.

אגב: מבחינה זו אין כל הבדל מהותי בין כתובי המקרא ובין דברי חז"ל: אלו כאלו מציגים דברי-אגדה - כאמת גמורה. מאז ומעולם ביקשה נפש האדם לתור את מרחבי הדמיון - ולשם כיוונו מחברי המקרא הראשונים ובעלי האגדה המאוחרים. יודעים חכמים נפש צאנם ומשאלתם.]


ינואר 2012


 



__________________
רק אהבה תביא אהבה
חזרה לתחילת העמוד הראה טיל4's פרופיל חפש הודעות אחרות של טיל4
 
til4


סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 08 December 2007
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 18
נשלח בתאריך: 13 August 2013 בשעה 22:50 | IP רשוּם צטט את til4

 

חסידות גור הופתעה השבוע לשמוע כי ראש מחלקת החינוך שלה הורה שלא לאפשר לגברים ללחוץ ידיים האחד עם השני - כך על פי כלי תקשורת חרדיים. יש לציין כי מדובר בדיווח שלא קיבל אישור מגורם רשמי בחסידות.

בפגישה שהתקיימה לאחרונה, הנחה ראש מחלקת החינוך של מוסדות גור הרב אברהם בנימין זילברברג, לאנשי החינוך של החסידות לאסור לחיצת ידיים בין שני גברים מחשש ל"הרהור עבירה". זילברברג הודיע ל"משגיחים" ולמחנכים על פסק ההלכה החדש בפגישה מיוחדת, והורה להם להתחיל בחינוך ילדי גור לפיו. 

על פי ההנחיה החדשה, מותר לשני גברים רק לגעת בקצות האצבעות של השני, אך זילברברג הדגיש כי עדיף כלל לא לגעת. "הוא טוען שכשאדם לוחץ ידי חברו לשלום או למזל טוב אוטומטית מתעורר 'יצר הרע' וגורם לו הרהורי עבירה", נכתב בבלוג "בעולמם של חרדים". 

עוד הורה זילברברג למחנכים של החסידות לחנך את הנערים הצעירים להמנע מנגיעה בחברים לכיתה באופן מוחלט. "חוק חדש זה יבטיח את הקדושה של הדור הבא", אמר זילברברג על פי הדיווח. 

"החל מהבוקר מתחילים לחנך בגור בחורים ואברכים לא להושיט ידיים זה לזה ובעיקר לא ללחוץ ידיים", נכתב בבלוג, "אלא רק נגיעת קצה האצבעות ככה לשמור על הבחורים קדושים עם פחות הרהורי עבירה". לבריאות. 



__________________
רק אהבה תביא אהבה
חזרה לתחילת העמוד הראה til4's פרופיל חפש הודעות אחרות של til4
 



אם ברצונך להגיב לנושא זה עליך קודם התחברות
אם אינך רשום/ה כבר עליך להרשם

<< הקודם עמוד של 5
  שליחת תגובהשליחת נושא חדש
גרסת הדפסה גרסת הדפסה

קפיצה לפורום
אינך יכול/ה לשלוח נושאים חדשים בפורום זה
אינך יכול/ה להגיב לנושאים בפורום זה
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך ותגוביך בפורום זה
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך ותגובותיך בפורום זה
אינך יכול/ה לצור סקרים בפורום זה
אינך יכול/ה להצביע בסקרים בפורום זה

Powered by Web Wiz Forums version 7.9
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide

העמוד הזה נוצר וחושב תוך .0938 שניות.