הכרויות לאנשים איכותיים
לחץ כדי לחזור לאתר
         פו"פנאי - הכרויות חינם                 אתרי הכרויות          פעילויות לפנויים פנויות          הכרויות דיסקרטיות                  הכרויות לדתיים                  לצאת לדייט                 

  נושאים פעיליםנושאים פעילים  הצגת רשימה של חברי הפורוםרשימת משתמשים  חיפוש בפורוםחיפוש  עזרהעזרה
  הרשמההרשמה  התחברותהתחברות
פו"פ ועד בכלל
 כל הפורומים : פו"פ ועד בכלל
נושא נושא: על דת ואמונה - ועל דתיים וחילוניים שליחת תגובהשליחת נושא חדש
כותב
הודעה << נושא קודם | נושא הבא >>
gila k


סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 24 September 2007
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 533
נשלח בתאריך: 29 October 2007 בשעה 10:22 | IP רשוּם צטט את gila k

קבלתי במייל, מעניין - 70 פנים לתורה.

מתוך העלון "שבת וקודש" שיצא בערב ראש השנה תשס"ו -

" ואבני גולד ילקחו עימהם לארזים הרחוקים וחמת שמים בהם וגשמים עמירים ישטפו הארזים ושורשי הארזים חזקים המה ולא יכניעום וישמיעו קולם עד מערת אליהו ואף רחוקה מזה , ולית דין ולית דיין ויבוא השליט חי מארץ הדרום. ויבוא קול רעה גדולה מבבל ופרס כי המה לא שמעהו לקול שוועתי וירעישו בניי גם הם בקול רעה גדולה עוד יותר והגאלם ביסורים גדולים"

בתרגום!

"ואבני גולד (שמות משפחה של החטופים) ילקחו עימהם לארזים(ארץ לבנון) הרחוקים וחמת שמים בהם וגשמים(הפצצות צה"ל) עמירים (מססתר שמו של שר הבטחון) ישטפו הארזים ושורשי הארזים חזקים(חיזבאלה חזק) המה ולא יכניעום וישמיעו קולם עד מערת אליהו (קטיושות בחיפה מערת אליהו הנביא) ואף רחוקה מזה , ולית דין ולית דיין ויבוא השליט מארץ הדרום (כנראה שמו של החטוף בעזה) . ויבוא קול רעה גדולה מבבל ופרס (כנראה נותקף מאירן ) כי המה לא שמעהו לקול שוועתי וירעישו בניי גם הם בקול רעה גדולה עוד יותר (כנראה ישראל תשתמש בנשק גרעיני ) והגאלם ביסורים גדולים "
.



__________________
האושר מגיע דרך דלתות שלא ידעת כלל שהשארת פתוחות
חזרה לתחילת העמוד הראה gila k's פרופיל חפש הודעות אחרות של gila k
 
דליה. מ




הצטרף / הצטרפה: 06 October 2007
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 39
נשלח בתאריך: 29 October 2007 בשעה 18:28 | IP רשוּם צטט את דליה. מ

 

גילה מתוקה

ליקרוא ובצידו תירגום כל כך נכון.

מפחיד בטירוף.

רק טוב אמן.

 

חזרה לתחילת העמוד הראה דליה. מ's פרופיל חפש הודעות אחרות של דליה. מ
 
טיל4
מנהל/ת הפורום
מנהל/ת הפורום
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 11 July 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2889
נשלח בתאריך: 31 October 2007 בשעה 17:31 | IP רשוּם צטט את טיל4

לנשק ליחזקאל ת’תחת

סאטירה דתית

מאת ג'ים הובר תרגם: דן

הבוקר, היתה דפיקה בדלת. כשפתחתי אותה, מצאתי זוג מטופח ולבוש היטב.

הגבר דיבר ראשון: ”שלום! אני ג’ון, וזאת מרי.”

מרי: “הי! אנחנו כאן כדי להזמין אותך לנשק איתנו ליחזקאל ת’תחת.”

אני: “סליחה?! על מה אתם מדברים? מי זה יחזקאל, ולמה שאני ארצה לנשק לו ת’תחת?”

ג’ון: ”אם תנשק ליחזקאל ת’תחת הוא יתן לך מיליון דולר; ואם לא, הוא יקרע לך את הצורה.”

אני: “מה? האם זה מן סוג מוזר של סחיטה מאפיונרית?”

ג’ון: ”יחזקאל הוא מיליארדר נדבן. יחזקאל בנה את העיירה הזאת. יחזקאל שולט על העיירה הזאת, והוא יכול לעשות מה שהוא רוצה. ומה שהוא רוצה זה לתת לך מיליון דולר, אבל הוא לא יכול אלא אם תנשק לו את התחת.”

אני: ”זה לא הגיוני, למה…”

מרי: “מי אתה שתטיל ספק במתנה של יחזקאל? אתה לא רוצה מיליון דולר? זה לא שווה נשיקה קטנה על התחת?”

אני: “טוב, אולי, אם זה חוקי, אבל…”

ג’ון: ”אז בוא אתנו לנשק ליחזקאל ת’תחת.”

אני: “אתם מנשקים ליחזקאל ת’תחת לעיתים קרובות?”

מרי: “ הו כן, כל הזמן…”

אני: “והוא נתן לכם מיליון דולר?”

ג’ון: “טוב, הממ, אתה לא ממש מקבל את הכסף עד שאתה עוזב את העיירה.”

אני: “אז למה אתם לא פשוט עוזבים את העיירה עכשיו?”

מרי: “אתה לא עוזב עד שיחזקאל אומר לך, אחרת אתה לא מקבל את הכסף, והוא קורע לך את הצורה.”

אני: “אתם מכירים מישהו שנישק ליחזקאל ת’תחת, עזב את העיירה, וקיבל מיליון דולר?

ג’ון: “אמא שלי נישקה ליחזקאל ת’תחת שנים, היא עזבה את העיירה בשנה שעברה, ואני בטוח שהיא קבלה את הכסף.”

אני: “לא דברת איתה מאז?”

ג’ון: “ברור שלא, יחזקאל לא מרשה את זה.”

אני: “אז מה גורם לך לחשוב שהוא יביא לך את הכסף אם אף פעם לא דברת עם מישהו שקיבל?”

מרי: “טוב, הוא נותן לך קצת לפני שאתה עוזב. אולי תקבל העלאה במשכורת, אולי תזכה בפרס קטן בלוטו, אולי תמצא שטר של 20 דולר ברחוב.”

אני: “מה הקשר בין זה ליחזקאל?”

ג’ון: “ליחזקאל יש 'קשרים'.”

אני: “אני מצטער, אבל זה נשמע כמו משחק הונאה מוזר.”

ג’ון: “אבל זה מיליון דולר, אתה באמת רוצה לקחת את הסיכון?” ותזכור, אם לא תנשק לו ת’תחת, הוא יקרע לך את הצורה.”

אני: “אולי אני יכול לראות את יחזקאל, לקבל את הפרטים ישר ממנו…”

מרי: “אף אחד לא רואה את יחזקאל, אף אחד לא מדבר עם יחזקאל.”

אני: “אז איך אתם מנשקים לו ת’תחת?”

ג’ון: “לפעמים אנחנו פשוט מעיפים נשיקה באוויר וחושבים על התחת שלו, ולפעמים אנחנו מנשקים לירחמיאל ת’תחת, והוא מעביר את זה ליחזקאל.”

אני: “מי זה ירחמיאל?”

מרי: “חבר שלנו. הוא זה שלימד אותנו הכל על לנשק ליחזקאל ת’תחת. כל מה שהיינו צריכים לעשות, זה להזמין אותו לארוחה כמה פעמים.”

אני: “ואתם פשוט לקחתם את המילה שלו שיש יחזקאל, ושהוא רוצה שתנשקו לו ת’תחת, ושיחזקאל יתגמל אותכם?”

ג’ון: “ מה פתאום? ירחמיאל קיבל מכתב שיחזקאל שלח לו לפני הרבה שנים, שמסביר על הכל. הנה עותק של זה; תראה בעצמך.”

 

ג’ון מסר לי עותק של מזכר בכתב יד, בנייר מכתבים של ירחמיאל.

היו 11 סעיפים:

משולחנו של ירחמיאל

1.    נשק ליחזקאל ת’תחת ותקבל מיליון דולר כשתעזוב את העיירה.

2.    שתה אלכוהול במתינות.

3.    כסח ת'צורה לאנשים שלא כמוך.

4.    אכול נכון.

5.    יחזקאל הכתיב את הרשימה הזאת בעצמו.

6.    הירח עשוי מגבינה ירוקה.

7.    כל מה שיחזקאל אומר הוא נכון.

8.    שטוף את ידיך בצאתך מהשירותים.

9.    אל תשתה משקאות משכרים.

10.                          אכול נקניקיה רק בלחמניה ובלי תוספות.

11.                          נשק ליחזקאל ת’תחת או שהוא יקרע לך את הצורה.

יחזקאל

אני: “זה נראה כמו נייר המכתבים של ירחמיאל.”

מרי: “ליחזקאל לא היה נייר.”

אני: “יש לי הרגשה שאם נבדוק טוב, יתברר שזה הכתב של ירחמיאל.”

ג’ון: “ברור, יחזקאל הכתיב את זה.”

אני: “חשבתי שאמרתם שאף אחד לא מדבר עם יחזקאל?”

מרי: “עכשיו לא, אבל לפני הרבה שנים הוא נהג לדבר עם אנשים.”

אני: “חשבתי שאמרתם שהוא הומני ונדבן; איזה נדבן קורע את הצורה לאנשים כי הם שונים?”

מרי: “ זה מה שיחזקאל רוצה, ויחזקאל תמיד צודק.”

אני: “איך הגעת לזה?”

מרי: “סעיף 7 אומר: 'כל מה שיחזקאל אומר הוא נכון.' זה מספיק טוב בשבילי!”

אני: “אולי החבר שלכם ירחמיאל, פשוט המציא את הכל.”

ג’ון: “מה פתאום?! סעיף 5 אומר: 'יחזקאל הכתיב את הרשימה הזאת בעצמו.' וחוץ מזה סעיף 2 אומר: 'צרוך אלכוהול במתינות', וסעיף 4: 'אכול נכון' וסעיף  8: 'שטוף את ידיך אחרי שהייה בשירותים.' וכולם יודעים שהדברים האלה נכונים, אז השאר צריכים להיות נכונים גם.”

אני: “אבל 9 אומר: 'אל תשתה משקאות משכרים', וזה לא הולך טוב עם 2, ו- 6 אומר שהירח עשוי מגבינה ירוקה, שזה פשוט לא נכון”.

ג’ון: “אין ניגוד בין 9 ל- 2, 9 רק מסביר את 2, ובקשר ל- 6, אתה אף פעם לא היית על הירח, אז אתה לא יכול לדעת.”

אני: “מדענים הגיעו למסקנה די מבוססת שהירח עשוי מסלע…”

מרי: “אבל הם לא יודעים אם הירח הגיע מכדור הארץ או מהחלל החיצון, וזה אז הוא יכול בקלות להיות עשוי מגבינה ירוקה.”

אני: “אני לא מומחה, אבל הטענה שהירח הגיע מכדור הארץ כבר הופרכה; וחוץ מזה, זה שלא יודעים מאיפה הגיע הסלע, לא הופך אותו לגבינה.”

ג’ון: “אהה! כרגע הודית שהמדענים טועים לפעמים, אבל אנחנו יודעים שיחזקאל תמיד צודק!”

אני: “אנחנו יודעים?”

מרי: “בטח! סעיף 7 אומר כך.”

אני: “אתם אומרים שיחזקאל תמיד צודק כי כך כתוב ברשימה, והרשימה נכונה כי יחזקאל הכתיב אותה, ואנחנו יודעים שיחזקאל הכתיב אותה, כי כך כתוב ברשימה. זה הגיון מעגלי, זה כמו להגיד שיחזקאל תמיד צודק כי כך הוא אומר.”

ג’ון: “עכשיו אתה מתחיל לתפוס את זה! זה כל כך נפלא לראות מישהו שעיניו נפקחות לראות את האמת של יחזקאל!”

אני: “אבל, אממ… לא משנה. מה הקטע עם הנקניקיה?”

מרי מסמיקה.

ג’ון: נקניקיות בלחמניה בלי תוספות. זו הדרך של יחזקאל. כל דרך אחרת היא חטא.”

אני: "ומה אם אין לי לחמניה?"

ג’ון: “אין לחמניה, אין נקניקיה. נקניקיה בלי לחמניה היא חטא."

אני: “בלי קטשופ? בלי חרדל?

מרי בשוק.

ג’ון: “אל תשתמש במלים כאלו! תוספות הן חטא!”

אני: “אז קערה של כרוב כבוש עם חתיכות של נקניקיה לא באה בחשבון"?

מרי תוקעת את אצבעותיה באוזניה: “אני לא מקשיבה לזה! לה לה לה לה לה לה..."

ג’ון: “זה מגעיל! רק סוטה יכול לאכול את זה!”

אני: “אבל זה נהדר! אני אוכל את זה כל הזמן!”

מרי מתעלפת.

ג’ון תופס אותה ביד: “אם הייתי יודע שאתה אחד מאלה, לא הייתי מבזבז עליך את זמני! כשיחזקאל יקרע לך את הצורה, אני אהיה שם - סופר את כספי וצוחק! אני אנשק ת'תחת של יחזקאל בשבילך, יא חתיכת-אוכל-נקניקיות-בלי-לחמניות-ועם-קטשופ- ג’ון: “אין צורך לדבר!”

ואז ג’ון גרר את מרי למכוניתם, ונמלט מהמקום.

 



__________________
רק אהבה תביא אהבה
חזרה לתחילת העמוד הראה טיל4's פרופיל חפש הודעות אחרות של טיל4
 
שושה ח.




הצטרף / הצטרפה: 31 October 2007
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 976
נשלח בתאריך: 03 November 2007 בשעה 15:00 | IP רשוּם צטט את שושה ח.

טיל, הבאת לנו פה סקאד!

יפה ,שנון ואמיתי,למרות שזה נשמע אבסורדי. מאיפה הבאת את זה? אני לא יודעת כמה הבינו או הרשו לעצמם להבין את הסטירה אבל אהבתי, אבל זו לא חוכמה כי זה קלע בול למה שאני חושבת. לגביי,פרצו פה לדלת פתוחה.

שושה

חזרה לתחילת העמוד הראה שושה ח.'s פרופיל חפש הודעות אחרות של שושה ח.
 
טיל4
מנהל/ת הפורום
מנהל/ת הפורום
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 11 July 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2889
נשלח בתאריך: 03 November 2007 בשעה 19:05 | IP רשוּם צטט את טיל4

שושה שלום

אני שמח על התייחסותך, שכן היה נדמה שאף אחד לא קרא, וחבל כי כל נושא האמונה והדת הוא מסעיר ושווה דיון נרחב. אקווה שעתה תהא התייחסות ראוייה יותר...

(ואוסיף ברכה כללית לך שושה על פעילותך המבורכת בכתיבתך המפרה והמעניינת בכל הנושאים בפורום)

הנני מביא להלן שיר על חזרה בשאלה.

בני

יָצָא לִשְאֵלָה / יעקב סתר

עַכְשָיו
כְּשֶעֵינַי נִפְקְחוּ
אֶבְרָא אֶת חַיַי כִּדְמוּתִי.
אֲנִי אֶהְיֶה אָדָם הַרִאשוֹן
שֶל חַיַי וְשֶל חֵירוּתִי.

אֲנִי אֶהְיֶה לִי לְרַב
לֹא קָדוֹש, רַק בָּשָר וָדַם,
אַקְשִיב לְלִבִּי וְאֵלֵךְ אַחֲרָיו
וְאָשוּב לִהְיוֹת אָדָם.

בְּלִי אָשָם,
וּבְלִי בְּכִי תָּמִיד,
בְּלִי מוֹרָא וּצְנִיעוּת כְּנוּעָה,
אֲנִי אֶהֱיֶה הַמּוֹרֶה הַתַּלְמִיד
וְאֶשָׂא בְּלִבִּי כְמִיהָה

לִצְמוֹחַ
וְלֹא לִקְמוֹל,
לִשְמוֹחַ
וְלֹא לִסְבּוֹל,
לְכָבֵּד
וְלֹא לִסְגוֹד,
לְהָעֵז
וְלֹא לִפְחוֹד,
לַחְשוֹב
וְלֹא לְדַקְלֵם,
לִלְמוֹד
וְלֹא לְמַלְמֵל,
לִיצוֹר
וְלֹא לְשַכְפֵּל,
לִחְיוֹת
וְלֹא לְצַיֵּית.

לִחְיוֹת לְפִי מִידָתִּי!
בְּלִי אַתָּה וְאַתָּה וְאַתָּה
לִהְיוֹת אָדָם עַד מוֹתִי
בְּלִי מוֹרָא
וּבְלִי בְּעָתָה

מַה יַקְרוּ לִי חַיַי עַתָּה!



__________________
רק אהבה תביא אהבה
חזרה לתחילת העמוד הראה טיל4's פרופיל חפש הודעות אחרות של טיל4
 
שושה ח.




הצטרף / הצטרפה: 31 October 2007
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 976
נשלח בתאריך: 03 November 2007 בשעה 19:58 | IP רשוּם צטט את שושה ח.

בני,

אני לא רוצה שזה ישמע פלצני אבל באמת היתה לי צמרמורת כשקראתי את זה. לא חזרתי בתשובה ולא בשאלה , אבל תמיד מה שהפריע לי בדת ובגורו-(הרב), שהאנשים אינם מחליטים לגבי עצמם-מחליטים להם, אינם בוחרים-בוחרים להם וכדו'.המשורר מביא זאת בצורה מאוד מרגשת ואמיתית והתחברתי מייד לעניין הבחירה האישית והיכולת והרצון לחיות את החיים, להעז, לבחור ,לשגות, לקחת אחריות , בקיצור - להיות אדון לעצמך ולא איזה צל עלוב,ירא  וצייתן,חיקוי של הדבר האמיתי.

אֲנִי אֶהְיֶה לִי לְרַב
לֹא קָדוֹש, רַק בָּשָר וָדַם,
אַקְשִיב לְלִבִּי וְאֵלֵךְ אַחֲרָיו
וְאָשוּב לִהְיוֹת אָדָם.

(אהבתי הכל אך זה במיוחד, והדגש הינו שלי)


תמשיך להביא חומרים כאלה ואני אצא מגדרי  ואתפלסף, למרות שקצת קשה לי בזה. אני אוהבת להתרשם ולשמור לעצמי.

 שושה

חזרה לתחילת העמוד הראה שושה ח.'s פרופיל חפש הודעות אחרות של שושה ח.
 
annie77




הצטרף / הצטרפה: 24 September 2007
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 363
נשלח בתאריך: 03 November 2007 בשעה 22:48 | IP רשוּם צטט את annie77

לבני ושושה,

נהנתי מאוד לקרוא את את דבריכם. מעט תובנות לחיים מפי בעלי ניסיון.

האמת...אם בני לא היה מביא את קטע "יצא לשאלה", לא הייתי מבינה את ההקשר.דבריכם ברצף הם שהבהירו לי את הנושא היטב. צודק בני באומרו שנושא הדת הוא מסעיר ושווה דיון. כתוב "הנה אנוכי נותן לפניך את הטוב ואת הרע, את החיים ואת המוות ובחרת בחיים" (ציטוט מזכרון,אולי לא מדוייק),אם כן ברור שכל אחד חייב לבחור וגם חייב לדעת במה הוא בוחר. אדם שגדל ללא אפשרות בחירה, מבלי שניתן לו כל המידע, מבלי שהיה צריך לעמוד בפני הבחירה הזאת יום יום, הוא באופן פוטנציאלי חוזר בשאלה. ברוב המקרים אנשים כאלה ממשיכים לחיות אותו דבר כי הם לא מכירים צורה אחרת של חיים (כדוגמת  ג'ון ומרי לצורך העיניין). יש הרבה מאוד אנשים היום לצערנו שאינם יודעים לבחור... שאינם יודעים או מבינים שעליהם לבחור כדי להמשיך בחיים...



__________________
נעץ את מבטך בכוכבים...ואת רגליך בקרקע.../ ת.רוזוולט
חזרה לתחילת העמוד הראה annie77's פרופיל חפש הודעות אחרות של annie77
 
טיל4
מנהל/ת הפורום
מנהל/ת הפורום
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 11 July 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2889
נשלח בתאריך: 05 November 2007 בשעה 13:03 | IP רשוּם צטט את טיל4

לדתיים יש ביטוי האומר: "הכל צפוי והרשות נתונה".

הרשו לי להעלות תהייה:

מהי משמעותו של ביטוי זה?

אם הכל צפוי - לא אפשרי שהרשות נתונה.

ואם הרשות נתונה - אזי לא הכל צפוי!

אם אני הולך ברחוב ומגיע לצומת ואני יכול לפנות ימינה או שמאלה. והרשות בידי לעשות כך או כך. ונניח שפניתי ימינה. האם ניתן לומר שאלוהים ידע שאפנה ימינה? ואם, הואיל והרשות בידי, פניתי שמאלה, האם ניתן לומר שאלוהים ידע שאפנה שמאלה? אם נאמר שאלוהים צפה הכל מראש, ז"א שהוא צפה גם מה שיקרה וגם מה שלא יקרה, ז"א שהוא כיסה את כל האפשרויות, ז"א שאין לו מושג מה משתי האפשרויות יקרה שכן הרשות נתונה בידי!

מסקנה: הביטוי "הכל צפוי והרשות נתונה" הינו חסר כל הגיון ולפיכך מוטעה!

(וכאן ניתן לנהל דיון על מהותו של "הגיון" או "לוגיקה". בהמשך.)

בני



__________________
רק אהבה תביא אהבה
חזרה לתחילת העמוד הראה טיל4's פרופיל חפש הודעות אחרות של טיל4
 
gila k


סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 24 September 2007
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 533
נשלח בתאריך: 05 November 2007 בשעה 13:54 | IP רשוּם צטט את gila k

בני,
 
היהדות מאמינה כי הכל בידי שמיים והאל יודע הכל, אך עם זאת יש בכוחו של אדם לשנות דברים. לפי זה, אכן הכל צפוי, אך הרשות נתונה!
כלומר יש דרך ידועה מראש, אך כל מהלך בו תבחר ישנה את חייך, הדברים נתונים בידך,הרשות נתונה בידי האדם והוא אחראי לגורלו.
 
גילה.


__________________
האושר מגיע דרך דלתות שלא ידעת כלל שהשארת פתוחות
חזרה לתחילת העמוד הראה gila k's פרופיל חפש הודעות אחרות של gila k
 
טיל4
מנהל/ת הפורום
מנהל/ת הפורום
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 11 July 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2889
נשלח בתאריך: 05 November 2007 בשעה 14:38 | IP רשוּם צטט את טיל4

סליחה גילה, אבל לא קיבלתי כל תשובה על הכשל הלוגי המצוי בגוף הביטוי שהבאתי. בין השורות, הבנתי ממך ש"הרשות הנתונה" גוברת, היינו זכות הבחירה הינה בידינו, בני התמותה. זכות בחירה אבסולוטית שכזו אינה אפשרית אם אנו מניחים מראש שיש ישות כלשהי אשר יודעת מראש מה נבחר.

(מה שמעניין הוא שרק אחרי שנבחר, יגידו לנו: ידענו שזה מה שתבחר. נראה אותם אומרים לנו מה שנבחר לפני שבחרנו. כך למשל בשיטת "הכל כתוב בתורה" - תמיד ימצאו בתורה תימוכין למשהו שכבר קרה - אחרי שהוא קרה. אף פעם לא לפני.)

מה תאמרי לאדם שרצח ועומד לדין האומר: "אבל זה מה שאלוהים צפה מראש שאני אעשה, ולכן לא יכולתי לשבור לו את המילה..." האם בדבריו יהא צידוק לצאת זכאי?

בתמיהה

בני



__________________
רק אהבה תביא אהבה
חזרה לתחילת העמוד הראה טיל4's פרופיל חפש הודעות אחרות של טיל4
 
gila k


סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 24 September 2007
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 533
נשלח בתאריך: 05 November 2007 בשעה 16:49 | IP רשוּם צטט את gila k

 

כפי שציינתי לעיל - 70 פנים לתורה.

בוא נבדוק בני, מהן אפשרויות ה"בחירה" . ראית את הסרט "דלתות מסתובבות"?

זהו סרט המתאר סיפור חיים של אדם שיכול להיות שונה לחלוטין רק כתוצאה מאיחור לרכבת. בסרט, אתה יכול לבחור להכנס מכל צד שתרצה ובכו"ז להגיע לאותו יעד.בין אם בדרך הקצרה או הארוכה.

 

החיים הינם כתרשים זרימה, והם מכילים צמתים בהם אירוע או החלטה רגעית /או מקרית יכולה להטות אותם לנתיב זה ולא אחר.

לאירוע מקרי או להחלטה בתחילת הדרך יש השפעה על מסלול הזרימה של  חייך אך התרשים - ידוע מראש....

במהלך דרך החיים נשאלת השאלה "מה היה קורה אילו?" ו/או "חבל שבלתי אפשרי לנסות גם את הנתיב האחר".

היישות, לא מונעת מאיתנו התנסויות אדרבא, מעודדת אותן, הכל לפי אמות מידה מוסריות

 

 

גילה.

 



__________________
האושר מגיע דרך דלתות שלא ידעת כלל שהשארת פתוחות
חזרה לתחילת העמוד הראה gila k's פרופיל חפש הודעות אחרות של gila k
 
טיל4
מנהל/ת הפורום
מנהל/ת הפורום
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 11 July 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2889
נשלח בתאריך: 05 November 2007 בשעה 19:07 | IP רשוּם צטט את טיל4

צר לי גילה, אך את מתחמקת מלענות על שאלותי ותמיהותי הנוקבות. בדברייך התייחסת לסרט "דלתות מסתובבות". אקורד הסיום בסרט זה הינו מפגש בין שניים שכביכול סגר מעגל מול המסלול המקביל. כתבת:

בסרט, אתה יכול לבחור להכנס מכל צד שתרצה ובכו"ז להגיע לאותו יעד

כך רצה זאת אותו תסריטאי. אני אפנה אותך לסרט "אפקט הפרפר" בו לא נסגר שום מעגל במסלולים המקבילים. להיפך. כל מסלול הביא למקום שונה לגמרי.

איננו יכולים לומר בודאות שמעגלים נסגרים ומגיעים לאותה תוצאה למרות בחירות הפוכות. ההגיון אומר את ההיפך. לדוגמא: האם היית יכולה לומר שלו היה יגאל עמיר מחליט שלא לירות ברבין, או לירות בפרס ולא ברבין, היה מסלול העולם היום, או מתישהו בעתיד, זהה למסלול הנוכחי? תמהני.

בהמשך תהייה

בני

 



__________________
רק אהבה תביא אהבה
חזרה לתחילת העמוד הראה טיל4's פרופיל חפש הודעות אחרות של טיל4
 
שושה ח.




הצטרף / הצטרפה: 31 October 2007
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 976
נשלח בתאריך: 05 November 2007 בשעה 21:02 | IP רשוּם צטט את שושה ח.

היי בני,

בשביל בחור המשתמש כמעט תמיד ,בדימויים מאזור החלציים-הרשה לי לברכך על הדיון הפילוסופי -לוגי שהעלת!!

לא הבנתי מדוע , אם אשתמש בתרגום הפשטני שלי של הביטוי- ישנה סתירה.

אתה בוחר מה שאתה רוצה, והישות העליונה יודעת מראש מה תבחר, כיוון שמטבעה היא ניחנה בכוחות על, אז למה זה סותר את עצם הבחירה??בחרת ללכת ימינה, זה היה ידוע מראש שתעשה זה אבל היתה לך אפשרות אחרת.

אתה מדבר גם על חוכמה שלאחר מעשה. עם מי אתה מתווכח כאן? או שאתה מאמין או שאינך. הדת- זה הדבר הכי לא הגיוני/לוגי/מדעי ועם זאת כל כך הרבה אנשים בוחרים להאמין במשהו  שמטבעו הוא כזה וזאת משום שזה משרת צורך מסויים .

תמיד אני אומרת , שהסיכוי שיש כוכבים מיושבים ביצורים שונים עולה פי אלפי אחוזים על הסיכוי שיש משהו שנקרא אלוהים, אך כאשר אני מדברת על כך -מסתכלים עלי כעל מטורפת, מה שלא עושים כלפי אדם שמתפלל בדבקות אל משהו שלא נראה מעולם, לא הוכח מעולם ומסתמך רק על שאיפה/אמונה  ורצון שכך יהיה.

שושה

חזרה לתחילת העמוד הראה שושה ח.'s פרופיל חפש הודעות אחרות של שושה ח.
 
gila k


סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 24 September 2007
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 533
נשלח בתאריך: 06 November 2007 בשעה 09:49 | IP רשוּם צטט את gila k

 

בני, הבאתי את הסרט כדוגמא לסגירת מעגל ואילו אתה טוען שכך רצה התסריטאי. דמה, שאתה חי בתסריט שידוע מראש (כי יש ישות כזו ) אלא שבתסריט הזה אינך "מריונטה" אלא יש לך את אפשרות הבחירה באיזה מסלול ללכת ל"הגשמת היעד".

בוא נעלה מדרגה בויכוח שלנו. איינשטיין אמר: "הדבר הכי פחות מובן בעולמנו הוא עובדת היותו מובן." 

האם יש אלוהים?

שאלה מאד קשה, במישור הרציו וגם במישור הרגש.

אתחיל מן הרגש. נניח לרגע שיום אחד ניתן יהיה לענות על שאלת קיום האלוהים ברמה הלוגית. במקרה זה, אם יתברר בוודאות שאין אלוהים, אני אישית,  ארגיש מפח-נפש עמוק ביותר.

מצד שני, אם יתברר בוודאות דווקא שהוא קיים, יהיו לי דברים קשים לומר לו לאור מה שמתרחש בעולם שנברא על ידו ולאור התנהגות המין האנושי.

היקום הזה, ככול שהמדע חוקר ומבהיר לנו יותר ויותר, הוא עולם  אדיש, עיור, אכזר אל רוב היצורים החיים ובכללם בני-האדם וקשה ליישב יקום כל כך אדיש וחסר-לב עם קיומו של בורא אוהב ודואג, אלא אם כן אתה נזקק לכל ההתפתלויות הרגילות של הדת בנושא זה, על שאיננו מבינים את דרכי ההוא למעלה, הכל ידוע וכו' וכו'.  

אבל במישור האישי, (הנה אני לא מתחמקת), היקום האכזרי לכאורה, מציית לחוקי טבע ולחוקים עם תבונה ובעיניי זה פלא.

מקווה שעניתי לשאלתך. בני, נראה כי אתה בסוג של "מלחמה", מחפש תחמושת כדי להתנגח באמונות, במקום שאין.

גילה.



__________________
האושר מגיע דרך דלתות שלא ידעת כלל שהשארת פתוחות
חזרה לתחילת העמוד הראה gila k's פרופיל חפש הודעות אחרות של gila k
 
טיל4
מנהל/ת הפורום
מנהל/ת הפורום
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 11 July 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2889
נשלח בתאריך: 07 November 2007 בשעה 12:36 | IP רשוּם צטט את טיל4

אני תוהה:

אם יש לנו את זכות הבחירה - מה זה חשוב אם יש או אין אלוהים?

וכיצד נדע אם יש או אין אלוהים אם אין אנו יודעים כלל מהו אותו אלוהים?

כולנו מכירים את הספר הנפלא "פו הדוב". באחד הפרקים מסופר על נסיונו של פו הדוב לצוד פילנפיל. חזרזיר אומר שראה פעם פילנפיל או שהוא חושב שהוא ראה או שאולי מה שראה לא היה כלל פילנפיל. כריסטוף רובין אמר שאין רואים פילנפיל לעיתים קרובות. פו הדוב מנסה לצוד את הפילנפיל בעזרת בור עמוק וצנצנת דבש כי כך צדים דוב  ומשמתפתה הוא עצמו לרדת לבור כדי ללקק דבש נדמה לחזרזיר שהנה נתפס פילנפיל בעוד שזהו פו הדוב...

כדי לדעת אם יש או אין יצור או ישות כלשהם, צריך קודם כל לדעת מהו אותו יצור או ישות.

אז מהו אלוהים?

המשך יבוא.

בני  



__________________
רק אהבה תביא אהבה
חזרה לתחילת העמוד הראה טיל4's פרופיל חפש הודעות אחרות של טיל4
 
gila k


סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 24 September 2007
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 533
נשלח בתאריך: 08 November 2007 בשעה 17:29 | IP רשוּם צטט את gila k

 

אלוהים הוא כל מה שיש.

 אין לו התחלה ואין לו סוף.

לנו יש התחלה ויש סוף, לכן קשה לנו להבין מהו אלוהים



__________________
האושר מגיע דרך דלתות שלא ידעת כלל שהשארת פתוחות
חזרה לתחילת העמוד הראה gila k's פרופיל חפש הודעות אחרות של gila k
 
טיל4
מנהל/ת הפורום
מנהל/ת הפורום
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 11 July 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2889
נשלח בתאריך: 08 November 2007 בשעה 19:51 | IP רשוּם צטט את טיל4

האם אלוהים הוא כל יכול?

אם כך, האם הוא יכול ליצור סלע כל כך כבד, עד שאפילו אלוהים בעצמו לא יוכל להרים אותו?

מה שלא תענו - התוצאה היא שאלוהים אינו כל יכול.

האם אלוהים פועל לפי חוקי המדע?

אם התפוח נופל מהעץ בשל חוקי הפיזיקה או משום שאלוהים ציווה - מה זה משנה?

אם אי אפשר להוכיח אם יש או אין אלוהים - מהי בכלל משמעות קיומו?

 



__________________
רק אהבה תביא אהבה
חזרה לתחילת העמוד הראה טיל4's פרופיל חפש הודעות אחרות של טיל4
 
טיל4
מנהל/ת הפורום
מנהל/ת הפורום
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 11 July 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2889
נשלח בתאריך: 14 November 2007 בשעה 18:32 | IP רשוּם צטט את טיל4

ברוך שפינוזה (מתוך ויקיפדיה)

תפיסתו, המכונה פנתאיזם, גורסת כי אין אלוהות טרנסצנדנטלית ואין אל פרסונלי מצווה, ומבחינתו האלוהות היא בעצם כל הטבע על כל מרכיביו וגווניו. שפינוזה מזהה את העצם – ישות שהיא סיבת-עצמה, שאין ישות חיצונית לה, שהיא מקור הכול – בתור אלוהים, ובה בעת בתור הטבע. מכאן שאם האלוהים הוא הטבע, הרי שכל תפיסת האלוהות ההיסטורית של הדתות המונותאיסטיות – בטלה. עוד נדבך חשוב בתפיסה זו הוא אחדות הגוף והנפש. בניגוד לתפיסות המקובלות אז, שפינוזה גרס כי הגוף והנפש הם שני תארים שונים של העצם: תואר המחשבה ותואר ההתפשטות. ישנם אינסוף תארים לעצם, מתוכם אנו מכירים רק שניים. לכן - במות הגוף תמות גם הנפש. תפיסה זו עוררה סערה בעולם הדתי, שנמשכה מאות שנים. שפינוזה, באמצעות השימוש במילון המושגים של דקארט ("עצם", "אלוהים" ועוד) שלל את הדואליזם הקרטזיאני בפרט, ואת השניות של עולם נוכחי ועולם הבא, של אדם ואל, בכלל. הפיזיקאי אלברט איינשטיין כתב בכמה מקומות שהוא נוטה להאמין באלוהים של שפינוזה, וכי אלוהים זה היה לו למקור השראה של עבודתו המדעית. על פי יוסף בן שלמה, השפינוציזם יכול לשמש כמעין דת של האיש החילוני, במקום היהדות או הנצרות.

כאמור שפינוזה טען שאין אלהים חיצוני לעולם ועל כן ממילא אין שום משמעות לציווי אלהי בתחום המוסר והעולם הזה שהוא מכלול כל היש הוא המקור היחידי לנורמות ולערכים. המוסר ע"פ שפינוזה נובע מ"טבע האדם" "אין אנו רוצים את הטוב כי הוא טוב, הוא טוב כי אנו רוצים אותו". מאחר שהרצון המוסרי "לגמול אהבה כנגד אהבה ושנאה כנגד שנאה" והרצון לידע "לדעת את האלוהים" אין בהם ע"פ שפינוזה מידה שהיא מוגזמת הם גם אלו המטילים רסן על התשוקות של האדם. תשוקות שיש בהן תועלת אך האדם הרציונלי יודע שמידה גדולה מדי מהן מזיקה לו. לכן החברה האידאלית לאדם ע"פ חיבוריו "מאמר תאולוגי מדיני" ו"מאמר מדיני" (שכתיבתו לא הושלמה) היא חברה המאפשרת לאדם למקסם את הרצונות של "ואהבת לרעך כמוך" כלומר שוויון וצדק, ואת הרצון "לדעת את האלוהים" כלומר העיסוק במדע וחקר העולם. בדומה להובס, שפינוזה ראה את המדינה כאמנה חברתית שהאזרחים מצטרפים אליה על מנת להגן על עצמם ממלחמת הכול בכל שתהיה בלעדיה. לאור זאת שפינוזה הדגיש שהמדינה תתקיים רק כל עוד האזרחים יחשבו שהיא מועילה להם. הגבלה זו היא שמחייבת את המדינה לדאוג שאזרחיה יהיו מרוצים והיא שגורמת לכך שבניגוד להובס שפינוזה לא תמך במשטר אבסולוטי. שפינוזה תמך במשטר מעורב שבו ישנם אלמנטים מונרכים, אריסטוקרטיים ודמוקרטיים, וחוקה חזקה שמאפשרת חופש דיבור ומחשבה. כך חשב שפינוזה שהמעמדות השונים יאזנו זה את זה לטובת כלל האזרחים. בספרו "מאמר תאולוגי מדיני" שפינוזה מציג משטר שבסיסו דמוקרטי ונשען על צבא עממי ואזרחות לכלל הגברים (ביחסו לנשים שפינוזה לא היה שונה משאר בני דורו). ב"מאמר מדיני" לעומת זאת שפינוזה רצה להציג שלושה דגמים של משטר מונרכי, אריסטוקרטי ודמוקרטי אולם הספיק לכתוב רק את הפרקים העוסקים במשטר המונרכי והאריסטוקרטי וסעיפים בודדים מהמשטר הדמוקרטי. עם זאת בספר הוא הוא טוען שהמשטר הדמוקרטי יהיה יציב יותר. שפינוזה היה כפוף למגבלות צנזורה ולכן "מאמר תאולוגי מדיני" התפרסם ללא שם מחבר, והרעיונות הרדיקליים ביותר שלו התפרסמו רק במסגרת חיבורו המרכזי ביותר "האתיקה" שיצא לאור רק לאחר מותו

בניגוד למה שאפשר לנחש מעמדתו שפינוזה לא רצה לבטל את הדת עבור ההמון. שפינוזה חשב שחיוני עבור ההמון להאמין שיש אלהים משגיח ומצווה משום שההמון עלול שלא להבין מעצמו את התועלת שבקיום החוקים והדאגה לזולת. לכן שפינוזה חשב שיש מקום לדת עממית אוניברסלית שעיקריה יהיו אהבת הרע ואהבת אלהים שתתבסס על המקרא לאחר טיהורו ממעשי ניסים ומאמונות תפלות.



__________________
רק אהבה תביא אהבה
חזרה לתחילת העמוד הראה טיל4's פרופיל חפש הודעות אחרות של טיל4
 
טיל4
מנהל/ת הפורום
מנהל/ת הפורום
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 11 July 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2889
נשלח בתאריך: 26 November 2007 בשעה 19:53 | IP רשוּם צטט את טיל4

 

 

 טיעוני Ad Hominem

 

סיפור ראשון: איש אחד היה בפאב עם חבר, וכטוב ליבו באלכוהול סיפר לו החבר בסוד, שאשתו של אותו האיש בוגדת בו. רץ האיש לביתו בזעם, העיר את האישה ושאל אותה האם זה נכון, מה שסיפר לו החבר. "מה אתה מקשיב לו בכלל," אמרה האישה בבוז "הוא שקרן, הרי אתה בעצמך יודע שבדו"ח מס ההכנסה הוא לא כותב תמיד את האמת". נרגע האיש והלך לישון עם אשתו הנאמנה והאהובה.

 

סיפור שני: איש אחד הלך למוסך והופתע לגלות שם מנתח מוח מפורסם עובד בתור מוסכניק. המנתח בא לטפל במכונית. "לא ידעתי שאתה יודע גם לתקן מכוניות," אמר האיש בהשתוממות. "אני לא," חייך המנתח "אבל חשבתי לעצמי, אם אני יכול לנתח מוח, דבר מורכב כל-כך, על אחת כמה וכמה אני יכול לתקן דבר פשוט כמו מכונית". נרגע האיש והלך לבית הקפה הסמוך, מותיר את מכוניתו לטיפולו המסור של מנתח המוח.

 

מן הסתם שמתם לב למשהו מוזר בשני הסיפורים האלה. התשובות שנתנו האישה והמנתח לא היו אמורות להיות מספקות. הטיעון של האישה היה בעצם כזה: "החבר משקר בהזדמנויות מסוימות, ומכאן נובע שהוא תמיד משקר" והטיעון של המנתח היה כזה: "אני טוב בתחום X ולכן אני טוב גם בתחום Y". ברור שטיעונים אלו אינם נכונים. בלטינית נקרא טיעון מסוג זה "Ad Hominem" - בתרגום חופשי "נגד האדם", ובתרגום עוד יותר חופשי "טיעון לגופו של אדם ולא לגופו של עניין". במקור מדובר כמובן על טיעונים כנגד אנשים, מסוג זה של האישה הבוגדת בסיפור, אבל אפשר גם ליצור תמונת ראי שלהם כמו בסיפור מנתח המוח. בצורה הכללית ביותר ניתן לתאר טיעונים כאלו בצורה הבאה:

 

"אדם הוא X בתחום אחד, ומכאן נובע שאותו אדם הוא X גם בתחום אחר"

 

X יכול להיות כל דבר - "שקרן", "מומחה", "חסרת סבלנות" וכו'. המסקנה היא חסרת תקפות לוגית, אם כי זה לא אומר שלא יכול להיות מצב בו האיש הוא X בשני התחומים. פשוט אי אפשר להסיק לוגית לגבי תחום ב' מתוך קיום התכונה בתחום א'. יכול להיות שהחבר שיקר לגבי בגידת האישה ויכול להיות שהוא סיפר את האמת, אך אי אפשר להסיק אף אחד מהם מתוך העובדה שהוא מעלים מס. יכול להיות שהמנתח יצליח לתקן את המכונית ויכול להיות (ואפילו סביר) שהוא יהרוס אותה, אבל אי אפשר להסיק לוגית אף אחת מהאפשרויות האלה מתוך העובדה שהוא מנתח מוח מעולה.

 

למה אני מספר לכם את כל זה? קודם כל להשכלה כללית, אבל גם כדי לחסן אתכם מפני סוג טיעון נפוץ של מחזירים בתשובה. טיעוני Ad Hominem נפוצים מאד, משום מה, ולפעמים הם נראים גם משכנעים. למשל, פה ושם תשמעו מישהו אומר "איינשטיין אמר שאלוהים לא משחק בקוביות, וזה אומר שאפילו הוא האמין באלוהים". ההדיוט המצוי מגרד בפדחתו ואומר לעצמו "וואללה, אפילו איינשטיין אמר שיש אלוהים... אולי כדאי שאני אתחיל להאמין גם כן". אז קודם כל, איינשטיין אמר המון דברים אחרים ששללו את הפירוש הזה של דבריו, ובנוסף, גם אם הוא היה מדען גדול וסמכות רצינית בענייני פיזיקה בזמנו, זה לא הופך כל דבר שיוצא מפיו לאמת הכרחית. קיום אלוהים דורש הוכחה, לא אנלוגיה קטנה שאמר מישהו, ויהיה זה אפילו איינשטיין.

 

לעתים קרובות, בוויכוחים על אבולוציה למשל, תשמעו טיעון כזה : "המדען הביולוג הדגול ציפציף בן-מויש אמר שהוא לא יכול להאמין שתא המסוגל להתרבות נוצר בדרך מקרה". אז אמר, אז מה? הוא הוכיח את זה? אם כן, תביאו את ההוכחה. אם לא, אז זה סתם עוד משהו שהוא אמר ואסור להתייחס לזה כאל אמת, לא משנה כמה הוא חכם. ככה זה עובד. שרוצים להוכיח משהו, צריך הוכחה, לא ציטוט. ציטוטים יש להביא כשרוצים לצטט. זהו.

 

דרך אגב, תשימו לב שכשאיזה מדען אומר משהו שתומך בהשקפה הדתית של המטיף, הוא זוכה לכינוי "מדען דגול", ואילו כשהוא מתנגד לה קוראים לו רק בשמו, או מקסימום "הביולוג"... עוד טריק דמגוגי עלוב משנת טיכו.

 

אינני אומר שאסור להקשיב לאנשים. להפך, אפשר ללמוד מזה הרבה מאד. אבל צריך לנתח בצורה ביקורתית מה שנאמר ולא לקבל זאת כתורה משמיים. במיוחד הדברים אמורים באמירות בעלות משמעות קביעתית. גם אם כל הביולוגים בעולם היו אומרים שלא יכול להיות שהחיים נוצרו במקרה, יש לבקש הוכחה. גם אם כולם היו אומרים שהחיים נוצרו במקרה, יש לחפש הוכחה למנגנון שמאפשר זאת. זה מה שיפה בדרך החשיבה המדעית: לא משנה כמה האיש חכם, בעיני עצמו או בעיני אחרים, התיאוריה שלו צריכה להוכיח את עצמה בשטח. התיאוריה יכולה ליפול על סמך ניסויים, תצפיות וידע קיים בלבד. שום דבר שמישהו סתם אומר בנושא לא יכול לשמש עדות בעד או נגד תיאוריה. לכן, בפעם הבאה שמישהו מספר לכם שאיזה חכם ידוע אמר כך-וכך על איזה נושא שהוא, תשאלו אותו אם הוא גם הוכיח את זה, או שהוא סתם אמר.

 

אלו היו טיעוני Ad Hominem "חיוביים", מסוג "X חכם מאד בתחום אחד, ולכן הוא יודע מה שהוא מדבר בכל התחומים". יש גם טיעונים הפוכים. לדוגמא, "אסור בכלל להקשיב למדען X, כי ידוע שהוא שונא אנשים דתיים". גם זה אסור לחלוטין. אם הוא אכן שונא דתיים זו בעיה שלו ואולי לא כדאי לשחק אתו בגוגואים, אבל אין לזה שום קשר לאמיתות או לשקריות של התיאוריות המדעיות שלו. המקרה המזעזע ביותר של טיעון כזה קרה לי אישית בזמן ויכוח ידידותי עם חוזר-בתשובה טרי. ציינתי שתורת האבולוציה נותנת הסבר מספק בהחלט לקיום האדם, והזכרתי את דארווין. "אבל מה עוזר לי מה שאמר דארווין," טען האיש בפני "הרי הוא היה גוי"...

 

אז חשוב לזכור: מידת הצדק שבדברי אדם אין לה שום קשר לוגי לפרסטיז'ה שלו. לטוב ולרע. וכשמישהו מנסה להוכיח נקודה לוגית באמצעות ציטוטים (במקום באמצעים לוגיים), פירוש הדבר הוא שבעצם אין לו מה להגיד. 



__________________
רק אהבה תביא אהבה
חזרה לתחילת העמוד הראה טיל4's פרופיל חפש הודעות אחרות של טיל4
 
שושה ח.




הצטרף / הצטרפה: 31 October 2007
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 976
נשלח בתאריך: 26 November 2007 בשעה 20:57 | IP רשוּם צטט את שושה ח.

 

היה מעניין ומעשיר, נהנתי והחכמתי.

חזרה לתחילת העמוד הראה שושה ח.'s פרופיל חפש הודעות אחרות של שושה ח.
 
טיל4
מנהל/ת הפורום
מנהל/ת הפורום
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 11 July 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2889
נשלח בתאריך: 28 November 2007 בשעה 22:05 | IP רשוּם צטט את טיל4

קיבלתי במייל. נאמר שם:

כל הבעיות תטופלנה, אבל בקצב שלי, לא שלך

מזכיר לי את הבדיחה על ההוא ששמע שאצל אלוהים הכל פי מיליון. ביקש ממנו: "שלח לי שקל". השיב לו אלוהים. "עוד שעה".

בני

 

מזכר מה'

 

אל: אלייך

תאריך: היום

מאת: ממני

הנדון: את

 

אני ה'. היום אני אטפל בכל בעיותייך. זכרי, אני לא זקוק לכל עזרה. אם בחיים תיתקלי בבעיה שאת לא יכולה לטפל בה, אל תנסי לעשות זאת כלל. הכניסי אותה לתוך תא "השמ"ב" (דברים שה' מטפל בהם). כל הבעיות תטופלנה, אבל בקצב שלי, לא שלך. מיד לאחר שהכנסת את הבעיה לתא, אל תמשיכי לדאוג לה, היא הופכת להיות הבעיה שלי. במקום זאת, כווני את הפוקוס שלך לדברים הטובים ביותר שקיימים בחיים שלך כרגע.

 

אם את תקועה בפקק, אל תתייאשי. יש המון אנשים בעולם הזה שבשבילם הנהיגה היא צ'ופר שלא חלמו עליו.

 

אם יש לך יום נוראי בעבודה, חשבי על כל אלו שהם מחוסרי עבודה כבר שנים.

 

אם מערכת היחסים שהיית מעורבת בה התפרקה, חשבי על אדם שאף פעם בחייו לא חווה אהבה או לא אהבו אותו.

 

אם תקטרי על זה שהסתיים עוד סוף שבוע, חשבי עם אישה על צרור הצרות שעוברת 12 שעות ביום שבעה ימים בשבוע כדי להאכיל את ילדיה.

 

אם יש לך תקלה במכונית, במרחק גדול מדי מכדי לקבל עזרה, חשבי על הנכים שיקפצו על ההזדמנות ללכת.

 

במקרה ותימצאי שיערה לבנה חדשה על הראש, זכרי את חולת הסרטן שנמצאת בטיפול כימותרפי, ושהייתה רוצה שיהיה לה שיער לבדוק.

 

אם את נמצאת בדרך ללא מוצא בחיים ולא יודעת לאן לפנות, ואת שואלת את עצמך: מה התועלת בכלל? היי אסירת תודה! ישנם כאלה שלא הצליחו לחיות מספיק שנים כדי להגיע לנקודה הזאת.  

 

אם את מוצאת את עצמך קורבן למרירות של אחרים, לבורות שלהם, לקטנוניות שלהם או חוסר הביטחון שלהם, זכרי, המצב יכול להיות גרוע יותר. את יכולה להיות אחת מהם.  

 

אם את מחליטה לשתף מישהי במזכר זה, תודה לך. יכול להיות שתוכלי להשפיע על חייהם בצורה שאת לא מסוגלת לתאר

 

 



__________________
רק אהבה תביא אהבה
חזרה לתחילת העמוד הראה טיל4's פרופיל חפש הודעות אחרות של טיל4
 
שושה ח.




הצטרף / הצטרפה: 31 October 2007
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 976
נשלח בתאריך: 02 December 2007 בשעה 21:00 | IP רשוּם צטט את שושה ח.

אשתדל לזכור!

חזרה לתחילת העמוד הראה שושה ח.'s פרופיל חפש הודעות אחרות של שושה ח.
 
טיל4
מנהל/ת הפורום
מנהל/ת הפורום
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 11 July 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2889
נשלח בתאריך: 04 December 2007 בשעה 15:13 | IP רשוּם צטט את טיל4

דרשתו השבועית של מנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף, במוצ"ש הוקדשה להלכות חנוכה, אך הוא ניצל את ההזדמנות כדי לקרוא שלא לשלוח את ילדי ישראל לחינוך החילוני ואף הוסיף חוות דעת אישית על רמת ההוראה

"לא ישלח את ילדו לאיפה שיש מורים חילונים שלא יודעים הלכות. המורים החילונים הם לא מורים הם חמורים", כך הבהיר מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף, בדרשתו השבועית ששודרה במוצאי-שבת בלוויין מבית הכנסת בביתו ועסקה בהלכות חנוכה.

הרב עובדיה הסביר על חיוב ההלכה – "נר איש וביתו", כשהמצווה היא להדליק בכל יום נר. למרות המנהג להוסיף כל יום נר במהלך ימי חג החנוכה, המצווה היא להדליק נר אחד לפחות ביום, כאשר אם למשהו יש מספיק שמן לכל הנרות, על-פי המנהג, ואילו לחברו אין שמן כלל – רצוי וכדאי שייתן את השמן לחברו על-מנת שגם הוא יוכל להדליק.

בהקשר זה, אמר הרב עובדיה, כי הדבר דומה לאדם שבניו לומדים בתלמוד תורה, ואז עליו להמליץ גם לחברו לשלוח את ילדיו לעשות כן. בהקשר זה הביע הרב את חוות דעתו על ההוראה במגזר החילוני - "לא ישלח את ילדו לאיפה שיש מורים חילונים וכו'".

כאן לא שובתים

ארגון המורים משבית מספר רב של תיכונים בחינוך הממלכתי כבר למעלה מ-40 יום, לעומת זאת במערכת החינוך החרדית נדיר מאוד וכמעט שלא קורה שבתי הספר מושבתים בשל חיכוכים על רקע שכר/שעות לימוד/ או מספר תלמידים בכיתה.

החינוך החרדי מושתת רובו ככולו על ערך לימוד התורה, כאשר ההלכה אוסרת על ביטול לימוד התורה. האב היהודי אף מצווה לשלוח את ילדיו ללמוד תורה ולו במחיר כל דבר אחר הקשור בקיום החומרי.

המקרה האחרון בו הושבתה מערכת החינוך החרדית: סמינרים, ישיבות ובתי תורה, וגם זה למשך שעתיים בלבד – היה בשנת פברואר 99', בעת קיום ההפגנה הגדולה נגד החלטת בג"ץ לשלב את הרפורמים במועצות הדתיות. אז נקראו גבאי בתי כנסת , ראשי מוסדות וישיבות, להודיע כי "סוגרים את הגמרות" וחובה אף על התלמידים להצטרף למחאה, וזאת בשל המסר החינוכי שביקשו הרבנים להעביר לציבור החרדי – מנער ועד זקן.

לימוד התורה נחשב כערך קדוש, והציבור החרדי אף נמנע מלהכניס אל תוך כתלי מוסדות החינוך לימודי חול. על עמדה זו אף משלמים החרדים מחיר, על סירובם להכניס למערכת הלימודים את תוכנית הליבה, הכוללת למשל, לימודי אנגלית ומתמטיקה. ובשל כך התלמידים מתוקצבים ב-60 ו-70 אחוז מתקצובו של תלמיד במערכת החינוך הממלכתית או הממלכתית דתית במוסדות הפטור והמוסדות המוכרים שאינם רשמיים. זאת כהגנה על ה'חינוך הטהור' כפי שהם נוהגים להגדיר את שיטת החינוך שלהם.

 
דבריו הוצאו מהקשרם???


__________________
רק אהבה תביא אהבה
חזרה לתחילת העמוד הראה טיל4's פרופיל חפש הודעות אחרות של טיל4
 
שושה ח.




הצטרף / הצטרפה: 31 October 2007
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 976
נשלח בתאריך: 05 December 2007 בשעה 14:57 | IP רשוּם צטט את שושה ח.

שום דבר לא הוצא מהקשרו והדברים שנאמרו היו מאוד מכוונים וחלק ממאמץ לגייס עוד ועוד תלמידים לסקטור של ש"ס. חינוך -זה כוח אלקטורלי ולכן מקפידים במגזר זה לספק ארוחות, לא לשבות ולהאריך את שעות הלימודים. מה שמקוצץ להם מצד אחד ע"י הממשלה-חוזר אליהם ביד השניה בריבית  דריבית, הן ע"י לחץ פוליטי והן  ע"י מרמה.השביתות  בבתי הספר או הגנים -תמיד משחקות לידיהם של אנשי ש"ס ומספר הילדים שעוברים אליהם עקב השביתה-עולה.

רמת הלימודים, כמו שנאמר- נמוכה מאוד בהשוואה לבתי הספר החילוניים ואכן כמעט ואין דגש על לימוד  מתמטיקה , אנגלית ושאר המקצועות החילוניים .

במסגרת עבודתי, אם היה צורך להעביר ילד/ילדה , נער או נערה , מפנימיה חרדית לחילונית-אוטומטית הם היו נאלצים להשאר כיתה,לקבל שיעורים פרטיים לקידום, וכל זאת במידה שהסכימו לקבל אותם בכלל.

החינוך החרדי , לדעתי, "מכשיר" דור של מבוגרים, שיהיו בעתיד חסרי יכולות להשתלב במגזר היצרני וזו תהיה בעייה שלנו, בנוסף לבעייה האישית של כל אחד מהם.

חזרה לתחילת העמוד הראה שושה ח.'s פרופיל חפש הודעות אחרות של שושה ח.
 
טיל4
מנהל/ת הפורום
מנהל/ת הפורום
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 11 July 2006
מדינה: Israel
משתמש: מנותק/ת
הודעות: 2889
נשלח בתאריך: 10 December 2007 בשעה 13:46 | IP רשוּם צטט את טיל4

 
עקב חומרות סכנות העישון הוחלט על כנס רבנים מכל הזרמים על מנת להילחם בתופעה. בתום הכנס חתמו כל הרבנים על פסק הלכה שלפיו אסור לעשן .
איך שיוצאים החוצה, אחד הרבנים הרפורמיים מדליק סיגריה -כולם שואלים אותו מה זה צריך להיות, עונה הרפורמי: נו ההלכה הזאת כבר מיושנת ולא רלונטית צריך להתקדם הלאה ולא להיות מקובעים .
יוצא החוצה רב קונסרבטיבי ומדליק סיגריה ושוב כולם שואלים מה זה צריך להיות, עונה הרב הקונסרבטיבי: אמנם נכון שההלכה היא שאסור לעשן, אבל צריך להיות גמישים ולדון כל מקרה לגופו ...
יוצא רב אורתודוקסי ומדליק סיגריה, וכמובן כולם אומרים לו, מילא הרפורמי והקונסרבטיבי, אבל מה איתך? אה זה בסדר, עונה הרב, אני מכרתי את הריאות שלי לנוכרי ...
 


__________________
רק אהבה תביא אהבה
חזרה לתחילת העמוד הראה טיל4's פרופיל חפש הודעות אחרות של טיל4
 



עמוד של 5 הבא >>
  שליחת תגובהשליחת נושא חדש
גרסת הדפסה גרסת הדפסה

קפיצה לפורום
אינך יכול/ה לשלוח נושאים חדשים בפורום זה
אינך יכול/ה להגיב לנושאים בפורום זה
אינך יכול/ה למחוק את הודעותיך ותגוביך בפורום זה
אינך יכול/ה לערוך את הודעותיך ותגובותיך בפורום זה
אינך יכול/ה לצור סקרים בפורום זה
אינך יכול/ה להצביע בסקרים בפורום זה

Powered by Web Wiz Forums version 7.9
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide

העמוד הזה נוצר וחושב תוך .1094 שניות.